تاریخ : چهار شنبه 30 مهر 1393 بازدید : 1248 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 
تاریخ : چهار شنبه 30 مهر 1393 بازدید : 1121 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

ام کتاب :  راهنمای ساده زبان پاسکال

نویسنده : شرکت پویشگران جوان

ناشر :  پارس بوک

زبان کتاب :  پارسی         

تعداد صفحه :  29

قالب کتاب : PDF

حجم فایل :  181  Kb

توضیحات :  زبان پاسکال یکی از زبانهای پایه برای شروع برنامه نویسی است . به همین  علت اگر میخواهید یادگیری برنامه نویسی را آغاز کنید باید با یادگیری پاسکال این کار را شروع کنید . این زبان توسط پروفسور نیکلاس ویژت در انستیتو فنی فدرال سوئیس در در اواخر سال ۱۹۶۰ و اوایل ۱۹۷۰ مطرح گردید و به افتخار بلز پاسکال دانشمند فرانسوی قرن هفدهم میلادی، پاسکال نامگذاری شده است.پاسکال یک زبان سطح بالا است.

 



:: موضوعات مرتبط: آموزش دروس دانشگاهی , مقالات و کتب , مبانی کامپیوتر و برنامه سازی , ,
:: برچسب‌ها: برنامه نویسی پاسکال ,
تاریخ : دو شنبه 28 مهر 1393 بازدید : 1161 نویسنده :  

اپل در کنفرانس خبری خود محصولاتی متنوعی را رونمایی کرد. یکی از این محصولات که در نوع خود یک ارتقا خوب به حساب می اید ارائه نسل جدید دسکتاپ اپل با نام آی مک است که طرفداران زیادی دارد. اپل امسال دریک حرکت حساب شده نمونه ای از این دستگاه را معرفی کرد که از صفحه نمایش 5K بهره می برد. این نمونه جدید دارای یک صفحه نمایش 27 اینچی Retina است که از فناوری IPS بهره میبرد. دقت این صفحه نمایش 2880×5120 پیکسل است و قابلیت نمایش طیف وسیعی از رنگ ها را دارد. اپل در این محصول از پردازنده های جدید نسل i5 و i7 استفاده کرده است  که به ترتیب در فرکانس پایه 3.5 و 4 گیگاهرتز کار می کنند. این شرکت برای دست یابی به بهترین کارایی دو نسخه از کارت گرافیکی را براساس نیاز کاربر در نظر گرفته است نسخه اول Radeon R9 M290X با دو گیگابایت حافظه GDDR5 و نسخه دوم AMD Radeon R9 M295X با چهار گیگابایت حافظه GDDR5 است. در نسخه پایه که قیمت آن 2499 دلار است از هشت گیگابایت حافظه DDR3 با فرکانس 1600 مگاهرتز استفاده شده است که تا 32 گیگابایت قابل افزایش است. همچنین برای حالت استاندارد یک ترابایت درایو Fusion در نظر گرفته شده است که می توان آن را تا سه ترابایت افزایش داد یا به جای آن از درایو اس اس دی با ظرفیت های مختلف استفاده کرد. از دیگر امکانات این دستگاه می توان به تعبیه پورت های USB نسخه سه و پورت تاندربولت نسخه دو اشاره کرد. علاوه بر این در این دستگاه اسلات کارت حافظه و خروجی هدفون هم در نظر گرفته شده است.

این دستگاه با سیستم عامل OS X Yosemite و با قیمت پایه 2499 دلار به بازار ارائه می شود و به گفته اپل بهترین گزینه برای کاربردهای حرفه ای و ویرایش عکس و ویدیو است و کاربر در آن به بهترین جزییات دسترسی دارد. علاوه بر این اپل نسخه جدید دستگاه جمع و جور مک مینی را هم در کنفرانس خوب معرفی کرد. این دستگاه در سه نسخه ارائه می شود که براساس مشخصات فنی قیمت آن فرق دارد. نسخه اول دارای پردازنده Core i5 با فرکانس 1.4 گیگاهرتز است  که در حالت Turbonboost به 2.7 گیگاهرتز می رسد. این نسخه 4 گیگابایت حافظه دارد و از یک درایو 500 گیگابایتی بهره میبرد و با قیمت 499 دلار فروخته می شود. نسخه های دیگر که از پردازنده i5 با فرکانس بالاتر و i7 بهره می برند و دارای حافظه بیشتری هستند و در آن ها از Intel Iris Graphics استفاده شده است (به علت تغییر نوع پردازنده) به ترتیب با قیمت 699 و 999 دلار در بازار ارائه می شود.



:: موضوعات مرتبط: اخبار آی تی , ,
:: برچسب‌ها: Apple ,
تاریخ : جمعه 25 مهر 1393 بازدید : 1239 نویسنده : میلاد باحجب کلانی 

                                                     به نام خداوند بخشنده مهربان

با سلام خدمت تمامی دوستان و برنامه نویسان و دانشجویان عزیز . از این ماه به بعد به صورت مرتب و هفتگی بخش های

مختلفی از فیلم های آموزشی متلب بر روی وبسایت قرار داده خواهد شد . امیدواریم که این فیلم ها کمک بزرگی باشد تا 

بتونید در دنیای بزرگ برنامه نویسی راهی بزرگ و صاف برای خود پیدا کنید .

 

 آموزش Matlab - آموزش نصب برنامه :

آموزش Matlab - آشنایی با محیط نرم افزار :

آموزش Matlab - آشنایی با پنجره Command :

آشنایی با پنجره Command History :



:: موضوعات مرتبط: دانلود فیلم های آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: فیلم آموزشی متلب ,
تاریخ : جمعه 25 مهر 1393 بازدید : 482 نویسنده : میلاد باحجب کلانی 

فیلم آموزشی متلب

با عرض سلام خدمت همه دوستان . از امروز فیلم های آموزشی متلب بر روی وبسایت قرار خواهد گرفت . دوستان برای دانلود می توانند به بخش دانلود فیلم های اموزشی مراجعه کنند . امیدوارم که راضی باشید . با تشکر



:: موضوعات مرتبط: آموزش برنامه نویسی متلب , ,
:: برچسب‌ها: اطلاعیه ,
تاریخ : سه شنبه 22 مهر 1393 بازدید : 706 نویسنده : سجاد علوی 

به نام خداوند بخشنده مهربان

با عرض سلام خدمت تمامی دوستان - دانشجویان و برنامه نویسان . بالاخره بعد از مدتی تلاش توانستیم آنچه مناسب دانشجویان برنامه نویس بود محقق سازیم . به زودی اولین ماهنامه تخصصی برنامه نویسی چاپ و منتشر خواهد شد . جا داره اینجا از تمامی عزیزانی که مرا در چاپ این ماهنامه یاری کردند تشکر کنم  . 

با تشکر : سید سجاد علوی - سردبیر ماهنامه تخصصی برنامه نویسی



:: موضوعات مرتبط: پایگاه خبری رشته علوم کامپیوتر , ,
تاریخ : یک شنبه 7 مهر 1393 بازدید : 419 نویسنده :  

لیست برنامه نویسان گروه طراحی وب دانشگاه پیام نور تبریز

گروه برنامه نویسی وب



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: پروفایل برنامه نویسان هسته علمی علوم کامپیوتر ,
تاریخ : یک شنبه 6 مهر 1393 بازدید : 276 نویسنده : محمد زارعی 

بـــــه نــــــام خداونـــــــــد بخشـــــــــــــــنده مـــــــهربــــــــان

با سلام خدمت تمامی اعضا و برنامه نویسان گروه و اعضای محترم هسته علمی علوم کامپیوتر .

طی برنامه ریزی های شده جلسه ای مبنی بر معرفی مدیران برنامه نویس هسته و گزارش برنامه های هسته و جمع بندی و شروع فعالیت برگذار خواهد شد . لذا خواهشمندیم روز دوشنبه مورخه 1393/07/06 ساعت دوازده و نیم در دانشگاه حضور بهم رسانید . 

با تشکر فراوان و آرزوی موفقیت 



:: موضوعات مرتبط: , ,
تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1393 بازدید : 862 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

با سلام خدمت دوستان - دانشجویان و برنامه نویسان اندروید گروه برنامه نویسی دانشگاه پیام نور تبریز .

باز با مطلبی جدید در خدمت شما عزیزان هستم .

در طی بحث هایی که در دانشگاه با دوستان داشتم اغلب دلیل انتخاب کامپایلر Eclipse را برای کد نویسی اندروید می پرسیدند , توجه داشته باشید سایر محیط های برنامه نویسی ارائه شده برای اندروید اگرچه شاید دارای محیطی زیباتر باشند ولی مشکلات بسیاری نیز دارند که باعث میشود هر برنامه نویسی بعد از مدتی کار با انها ، نهایتا به Eclipse روی آورد چرا که بعد از گذراندن مراحل مقدماتی برنامه نویسی اندروید به این نتیجه خواهید رسید که تنها ایکلیپس است که تمامی قابلیت های اندروید را در اختیار شما قرار میدهد و اجازه میدهد در برنامه های خود از انها استفاده کنید.

از دیگر مشکلات محیط های دیگر میتوان به عدم حمایت صحیح و به موقع از اپدیت های منتشر شده از طرف گوگل اشاره کرد. در حالی که گوگل در هر بار ارائه آپدیت جدید اندروید بدون وقفه امکانات برنامه نویسی آن اپدیت را منتشر و توسعه دهندگان مشکلی در استفاده از امکانات جدید نخواهند داشت.

مورد سوم مشکل عدم پشتیبانی دستگاه های مختلف از برنامه های ایجاد شده با محیط های مختلف است. البته قابل ذکر است که این مورد دارای آمار پایینی است ولی خوب نمیتوان از ان گذشت. ایکلیپس با شناخته شدن توسط کمپانی های بزرگ از این قابلیت برخوردار است که برنامه هایی که تولید میکند توسط اکثر دستگاه های اندرویدی قابل تشخیص میاشد و میزان ناهماهنگی بین برنامه و دستگاه اندرویدی را به حداقل میرساند.

همچنین برخی دوستان در تهیه این کامپایلر و نرم افزار های مورد نیاز همراه دچار مشکل شده بودند که در این پست لینک دانلود را برای راحتی دوستان قرار دادم .

 

پیشنیاز های لازم:

JRE (Java Runtime Environment ) :d

شامل یک ماشین مجازی و همچنین یک سری کتابخانه از توابع جاوا است که قادر است برنامه های جاوا را روی سیستم عامل اجرا کند.

 

SDK (Software Development Kit) :d

SDK یا (Software Development Kit) نوعی ابزار توسعه است که به برنامه نویس اجازه میدهد تا برای بسته ی نرم افزاری خاص و… نرم افزار ایجاد کنید.

 

ADT (Android Development Kit) :d

مجموعه ابزارهای لازم برای برنامه نویسی اندروید که در قالب پکیج و به صورت پلاگین برای Eclipse ارائه شده اند و باید نصب شوند.

 

Eclipse Software:

این که دیگه واضحه و نیاز به توضیح نداره. فقط اینو بگم که به خودیه خود و تنهایی کاربرد نداره برامون و گزینه هایی که در بالا ذکر شده یا باید بهش متصل بشن و یا روش نصب بشن.

 

Youwave

یو ویو نام برنامه ای است که محیط سیستم عامل اندروید را برای ما شبیه سازی میکند و به ما این امکان را میدهد که برنامه های خود را با سرعت بسیار بالاتری اجرا کنیم و نتیجه را مشاهده کنیم. (به دلیل پایین بودن سرعت ماشین مجازی SDK از این ماشین مجازی استفاده خواهیم کرد)

 

 

لینک دانلود مستقیم پکیج برنامه های مورد نیاز- Eclipse – SDK – JRE برای سیستمهای ۳۲ بیتی

 

لینک دانلود مستقیم پکیج برنامه های مورد نیاز- Eclipse – SDK – JRE برای سیستمهای ۶۴ بیتی

 

لینک دانلود ماشین مجازی Youwave v.4 



:: موضوعات مرتبط: آموزش برنامه نویسی آندروید , ,
:: برچسب‌ها: برنامه نویسی اندروید ,
تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1393 بازدید : 506 نویسنده :  

نرم افزاری که برای این پست قرار است شما را با آشنا کنیم Mezzmo نام داریم. نرم افزاری بسیار جالب و کارآمد که امکان تبدیل سیستم به یک سرور چندرسانه ای را فراهم می کند و کاربر می تواند سیستم خود را به انواع تبلت ها ، تلویزیون های و گوشی های موبایل متصل نماید و به صورت بی سیم اطلاعات موجود در سیستم رایانه ای را در هریک از این گجت ها با سرعت مناسب پخش و اجرا کند. 
به عنوان مثال کاربر به راحتی به صورت بی سیم تلویزیون های هوشمند خود را به سیستم رایانه ای متصل کرده و به راحتی به صورت کنترل از راه دور فیلم مدنظر را با هرفرمتی در سیستم رایانه ای اجرا کرده و با بهترین وضوح در تلویزیون به مشاهده آن می پردازد. پشتیبانی از نمایش زیرنویس ها ، پشتیبانی از انواع فرمت های صوتی و تصویری ، نمایش با بهترین کیفیت ممکن ، سرعت بسیار مناسب در برقرار ارتباط و عدم فریز شدن تصاویر از جمله مهم ترین خصوصیات کلیدی Mezzmo محسوب می شود.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Mezzmo:
- پشتیبانی از فرمت های مختلف صوتی و تصویری
- تبدیل سیستم به یک مدیاسرور بسیار قدرتمند
- برقراری ارتباط به شکل های مختلف
- عدم فریز شدن تصاویر فیلم ها
- سرعت ارتباط به بهترین شکل ممکن
- پشتیبانی از انواع زیرنویس های فیلم ها از جمله زبان فارسی
- پشتیبانی از فیلم های سه بعدی
- سهولت در استفاده از نرم افزار
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز از جمله ویندوز محبوب 7 و 8

 

حجم : 36 MB

منبع : سایت آسان دانلود

 



:: موضوعات مرتبط: معرفی و دانلود نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: معرفی و دانلود نرم افزار ,
تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1393 بازدید : 396 نویسنده : محمد زارعی 

تمامی دوستان برنامه نویس توجه  داشته باشن جزوه آموزشی ASP.NETبا تدریس استاد وحید نصیری واز سایت آموزشی پرشیا تهیه شده است وتمامی حقوق این جزوه متعلق به این سایت میباشد.

حجم فایل: 6.86MB  

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , آموزش برنامه نویسی وب سایت , ,