تاریخ : چهار شنبه 28 اسفند 1392 بازدید : 225 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

قدیمیا میگن وقتی بهار داره نزدیک میشه چند روز مونده به اومدنش باید گل رو خبر کرد خواستم خبرتون کرده باشم بهار قشنگتون مبارک.

 



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: تبریکات ,
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 بازدید : 670 نویسنده : سجاد علوی 

جهت دانلود بر روی تصویر زیر کلیک کنید :

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: دانلود کتاب ,
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 بازدید : 806 نویسنده : سجاد علوی 

Easy Website Pro Unlimited یکی از نرم افزارهای جدید و متفاوت از دسته نرم افزارهای طراحی وب سایت می باشد که ابزارهای حرفه ای را با کاربردی بسیار آسان به منظور طراحی یک وب سایت حرفه ای در اختیار شما قرار می دهد. حتی اگر هیچ اطلاعی درباره HTML ندارید، می توانید با استفاده از امکانات فوق العاده ای مانند انتخاب از بین قالب (Templates) های موجود، اعمال رنگ پس زمینه دلخواه، قرار دادن foreground، ایجاد متن و لینک کردن آن و ... که Easy Website Pro در اختیار شما قرار می دهد یک وب سایت منحصر به فرد خلق کنید! شما حتی می توانید کلیپ آرت، عکس، لوگو، دکمه، انیمیشن، فلش و موسیقی دلخواه خود را تنها با چند ککلیک ساده به صفحه مورد نظر اضافه کنید و یا رنگ و دیگر اجزای موجود در قالب های آماده را تغییر داده و به ویرایش آن ها بپردازید و حتی قالب جدیدی ساخته و به محیط برنامه اضافه کنید. علاوه بر این Easy Website Pro به طور کامل از HTML و CSS پشتیبانی می کند و شما در هر احظه می توانید به مشاهده و ویراش کدهای HTML بپردازید.



قابلیت های کلیدی نرم افزار Easy Website Pro Unlimited :
- ساخت وب سایت در عرض چند دقیقه و بدون دانش HTML
- ایجاد وب سایت های I-Phone
- اصلاح رنگ ها، کلیپ ها و تصاویر
- اعمال دکمه های فلش، لوگوها و Intros
- قرار دادن مارک و تصاویر دلخواه
- قرار دادن فایل های موزیک Midi و MP3, Wav
- وارد کردن فیلم های فلش SWF
- ایجاد Thumbnails تصاویر
- موسیقی پس زمینه
- تعریف META-Tags برای جستجوها
- اعمال اسکرول های رنگی
- ایجاد و ویرایش Cascading Style Sheets در ویرایشگر CSS
- قرار دادن (Publish) وب سایت در اینترنت

راهنمای نصب :
1- نرم افزار را نصب کنید.
2- محتویات پوشه Cracked file را در محل نصب نرم افزار کپی و جایگزین فایل قبلی کنید.
3- نرم افزار را اجرا کنید.

 

دانلود با حجم 49.6 مگابایت 

بدون داشتن رمز فایل فشرده



:: موضوعات مرتبط: دانلود ها , معرفی و دانلود نرم افزار , ,
تاریخ : سه شنبه 27 اسفند 1392 بازدید : 224 نویسنده : سجاد علوی 

اگر چه یادمان می رود که عشق تنها دلیل زندگی است اما خدا را شکر که نوروز هر سال این فکر را به یادمان می آورد.پس نوروزت مبارک که سالت را سرشار از عشق کند. .

با سلام خدمت تمامی دوستان و  برنامه نویسان و دانشجویان محترم رشته کامپیوتر دانشگاه پیام نور تبریز و تمامی عزیزانی که به این صفحه سر می زنند , سال نو رو خدمت همه تبریک عرض می کنیم و سالی خوش همراه با موفقیت و سلامتی کنار خانواده برایتان آرزو مندیم , سلامت باشید : گروه برنامه نویسی Tech plus خنده



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: تبریکات ,
تاریخ : جمعه 23 اسفند 1392 بازدید : 555 نویسنده : سجاد علوی 

Hard Drive Inspector Pro ابزار مناسب و بسیار مفید به منظور آنالیز و بررسی هارد دیسک می باشد ،  با کمک این نرم افزار به راحتی می توانید قسمت های مختلف هارد دیسک را آنالیز و از سلامت هارد دیسک خود مطلع شوید . همانطور که می دانید هارد دیسک ها یکی از اصلی ترین و ناپایدارترین قسمت سیستم هستند و ممکن است در هر زمان برای هارد دیسک مشکل ایجاد شود و اطلاعات شما بطور کل از بین ببرند . در چنین مواقعی بازیابی اطلاعات کار دشواری است و ممکن است تنها قسمتی از اطلاعات بازیابی شود و برای بازیابی بقیه اطلاعات باید هزینه هنگفتی بپردازید . اما این نرم افزار می تواند با چک کردن لحظه به لحظه هارد دیسک شما را از سلامتی آن باخبر کند و هر مشکلی که در هارد دیسک بوجود آمده باشد را به شما نشان دهد و قبل از شروع فاجعه بتوانید مشکلات را از بین ببرید .



:: موضوعات مرتبط: معرفی و دانلود نرم افزار , ,
تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392 بازدید : 967 نویسنده : میلاد فرخی دانشور 

در این پست ویدیو ی اموزشی از دانشگاه استندفرد کالیفرنیا را قرار داده ام که در ان رمز نویسی و پنهان کاری را که عضو جدا نشدنی محافظت اطلاعات در کامپیوتر و اینترنت می باشد ، را به شما اموزش می دهد. اموزش ابتدا اصل رمز نویسی و پنهان کاری را به شما اموزش می دهد و به شما یاد می دهد تا از ان چگونه استفاده کنیم. این ویدیوهای اموزشی بخش به بخش تقسیم شده اند و قدم به قدم به شما رمز نویسی در دنیای کامپیوتر ها را اموزش می دهد و شما با در های جدیدی از این شاخه ی بسیار مهم ای تی اشنا می کند.

مشخصات فیلم :

حجم: ۱ GB

رزولوشن ویدیو: 540*960

زبان: انگلیسی

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود فیلم های آموزشی , ,
:: برچسب‌ها: فیلم اموزشی , دانلود فیلم آموزشی ,
تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392 بازدید : 683 نویسنده : سجاد علوی 

Visual Studio قدرتمند ترین محیط برنامه نویسی غول نرم افزار جهان یعنی ماکروسافت است که توانسته محبوبیت بسیار زیادی را در بین توسعه دهندگان و برنامه نویسان بدست بیاورد . 

چارچوب دات‌نت یا همان (DotNet FrameWork) یک فناوری نرم‌افزاری است که  روی بسیاری از نسخه های سیستم عامل مایکروسافت ویندوز قابل اجراست. به طور عمده این چارچوب از دو بخش عمده تشکیل شده است، بخش اول یک کتابخانه‌ی عظیم از توابع و کدهای از پیش نوشته شده است که برنامه نویسان به راحتی از آنها استفاده می‌کنند و بخش دیگر یک ماشین مجازی (Virtual Machine) برای اجرای برنامه هایی است که تحت این چارچوب نوشته شده‌اند. قابل ذکر است که برای اجرای برنامه‌ های تحت این چارچوب نصب بودن آن الزامی است. به دلیل مزیت های بسیاری که این چارچوب نسبت به سبک قدیمی تولید برنامه‌ها دارد بسیاری از برنامههای جدید که برای سیستم عامل ویندوز نوشته می‌شوند از این کتابخانه استفاده می‌کنند.

کتابخانه های از پیش نوشته شده که در این چارچوب قرار دارند و در واقع پایه‌های اشیاء و کلاس‌های اصلی (Base Classes) این چارچوب را تشکیل می‌دهند بخش وسیعی از نیازهای برنامه نویسی را تحت پوشش قرار می‌دهند. از این جمله می‌توان به واسط های گرافیکی کاربر، دسترسی به پایگاه های داده، رمزنگاری، برنامه‌های تحت وب، الگوریتم های کار با اعداد و ارتباطات شبکه‌ای را نام برد. 

در ژوئن سال ۲۰۰۰، شرکت مایکروسافت ایجاد چهارچوب نرم افزاری دات‌نت، به همراه یک زبان برنامه نویسی جدید به نام سی شارپ را اعلام کرد. چارچوب دات‌نت یک مجموعهٔ وسیع از امکانات برنامه‌نویسی است. 

زبانهای (#C) و ویژوال بیسیک دات‌نت و  (#J) و (ASP.net) همگی از چارچوب دات‌نت استفاده می‌کنند.برنامه‌های نوشته شده در این چهارچوب، ابتدا به زبان میانی مایکروسافت و متاداده (metadata) ترجمه شده و سپس توسط CLR اجرا می‌شوند. دات نت باعث شد که قدرت برنامه نویسی در زبانهای تحت این چارچوب یکسان شود و تفاوت فقط در نوع کد نویسی باقی بماند. چون ابزار و قدرت در دات نت از خواص دات نت است، تغییر عمده ای که در برنامه نویسی با دات نت نسبت به گذشته قابل رویت است نحوه اتصال به پایگاه داده است که علاوه بر روشهای قدیمی مانند DAO و ADO میتوان از فناوری جدید ADO.net استفاده کرد. در این روش نحوه اتصال، خواندن و نوشتن کاملا متفاوت است که این تفاوت تسهیل در برنامه نویسی و سرعت در تبادل اطلاعات را به ارمغان میآورد.

 ویژگیهای این ورژت:

1- این نسخه با نسخه 3.5 سرویس پک 1 و نسخه 4 دات نت فریم ورک سازگاری کامل دارد. 
2- نوآوری های و امکانات جدید در زبانهای C# و Visual Basic ایجاد شده است. 
3- امکاناتی در ASP.NET برای کنترل نمودارها و استفاده از تکنولوژی AJAX پیاده سازی شده است. 
4- امکاناتی برای ایجاد نرم افزارهایی که بتوانند از امکانات جدید ویندوز 7 استفاده کنند طراحی شده است.

 

دوستان برنامه نویس توجه داشته باشند که کامپایلری که مورد استفاده قرار خواهد گرفت ویژوال استادیو 2010 و زبان برنامه نویسی سی شارپ می باشد پس در اسرع وقت اقدام به تهیه این نرم افزار نمایید .

با تشکر 



:: موضوعات مرتبط: معرفی و دانلود نرم افزار , , ,
:: برچسب‌ها: نرم افزار ,
تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392 بازدید : 827 نویسنده : سجاد علوی 

آی‌اواس (به انگلیسی: iOS) (در گذشته iPhone OS) یک سیستم عامل تلفن همراه است که در ابتدا برای آی‌فون و آی‌پاد تاچ توسعه داده می‌شد، از آن زمان به بعد برای استفاده در سایر دستگاه‌های شرکت اپل مانند آی‌پد و اپل تی‌وی گسترش یافت. شرکت اپل مجوز استفاده از آی‌اواس برای نصب بر روی سخت‌افزارهای شخص ثالث را نمی‌دهد. اپ استور در ۶ مارس ۲۰۱۲ دارای بیش از ۵۵۰٫۰۰۰ اپلیکیشن بود که جمعاً بیش از ۲۵ بیلیون بار دانلود شده‌اند. در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۰ این سیستم‌عامل ۱۶% از سهم سیستم‌عامل تلفن‌های هوشمند را در اختیار داشت، پایین‌تر از اندروید گوگل و سیمبین نوکیا. این سیستم‌عامل در ماه مه ۲۰۱۰ در ایالات متحده آمریکا، ۵۹% از مصرف داده‌های وب تلفن همراه (از جمله استفاده از آی‌پاد تاچ و آی‌پد) را به خود اختصاص داد.

رابط کاربری آی‌اواس بر اساس مفهوم دستکاری مستقیم (concept of direct manipulation)، با استفاده از حرکات چند لمسی (multi-touch gestures) طراحی شده‌است. عناصر رابط کنترل از: switchesو slidersو buttons تشکیل شده‌است. پاسخ به ورودی کاربر فوری است و رابط سیال را فراهم می‌کند. تعامل با سیستم عامل حرکاتی را شامل می‌شود از این جمله حرکات می‌توان: swipe, tap, pinch, reverse pinch که هر کدام از این‌ها تعاریف خاصی را در چارچوب IOS سیستم عامل و رابط کاربری چند لمسی آن را دارا می‌باشند.. شتاب سنج داخلی توسط برخی از برنامه‌های کاربردی مورد استفاده قرار گیرد که برای پاسخ به تکان دادن دستگاه (یکی از نتایج شایع ان دستور خنثیسازی است) و یا چرخش آن را به سه بعد (یکی از نتایج شایع ان تعویض از عمودی به افقی است).

modeiOS از OX مک مشتق شده‌است، که با آن که سهام آن به بنیاد داروین تعلق دارد، و در نتیجه اینسیستم عامل شبه یونیکس از طبیعت است.

در IOS، چهار انتزاع لایه وجود دارد: لایه هسته سیستم عامل، لایه هسته خدمات، لایه رسانه‌ها، و کاکائو لایه لمسی است. نسخه کنونی سیستم عامل ۵٫۱٫۱ با استفاده از حدود ۸۶۰ مگابایت ذخیره سازی دستگاه که با مدل‌های دیگر متفاوت است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , ,
:: برچسب‌ها: آموزش , برنامه نویسی ,
تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392 بازدید : 765 نویسنده : سجاد علوی 

دوستان در این بخش برای شما کتاب کامل و فوق العاده پاسکال را قرار داده ام که امیدوارم مورد پسند دوستان واقع گردد.

برای دانلود کلیک کنید.

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و کتب , مبانی کامپیوتر و برنامه سازی , ,
:: برچسب‌ها: جزوه , جزوه هاي دانشگاه پيام نور , آموزش ,
تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392 بازدید : 279 نویسنده : سجاد علوی 

برای دانلود برنامه دروس تخصصی رشته مهندسی علوم کامپیوتر بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

برای دانلود برنامه دروس تخصصی رشته مهندسی نرم افزار بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

برای دانلود برنامه دروس تخصصی رشته مهندسی آی تی بر روی دکمه زیر کلیک کنید

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: برنامه کلاسی دروس تخصصی , ,
:: برچسب‌ها: اطلاعیه ,
تاریخ : سه شنبه 20 اسفند 1392 بازدید : 497 نویسنده : سجاد علوی 

Adobe Illustrator CC یکی دیگر از مصولات شرکت مشهور ادوبی است که نسخه ی CC آن منتشر شده است. توسط این نرم افزار کاربران قادر خواهند بود تا به طراحی برداری بر روی تصاویر، فایل های تصویری، انیمیشن های فلش و ...  بپردازند. در این نرم افزار از ابزارهای متعددی بهره مند خواهید بود. عملکرد نسخه ی جدید این نرم افزار بسیار سریع تر از نسخه های قبلی است و دارای قابلیت هایی چون ابزار رسم بردار پیشرفته، ابزار تایپ لمسی، بسته بندی فایل و بسیاری ویژگی های جدید دیگر می باشد.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Adobe Illustrator CC:
- ابزار رسم بردار پیشرفته
- ابزار تایپ لمسی
- جستجوی فونت
- عملکرد سریع تر
- قابلیت ایجاد طرح های مجعد برای صفحات وب و موبایل ها
- قابلیت رنگ آمیزی و طرح ریزی به صورت پرسپکتیو
- امکان وارد کردن چندین فایل در طرح ایلاستریتور شما به صورت هم زمان و با کنترل جدید
- قابلیت طراحی طرح های وکتور بسیار پیچیده با قابلیت های بسیار پیشرفته
- استخراج سی اس اس
- قابلیت کشیدن طرح های مختلف و وابسته به یک دستگاه خاص برای تنظیم سایز خروجی
- تصاویر Unembedded
- بسته بندی فایل
- پشتیبانی از زبان فارسی
- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز
- و ...

برای مشاهده راهنمای برنامه و توضیحات اضافی به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .

به دلیل حجم نسبتا بالای برنامه , این برنامه در دو قسمت آپلود شده و آماده دانلود می باشد :

دانلود پارت اول :

دانلود پارت دوم :

 



:: موضوعات مرتبط: معرفی و دانلود نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: گرافیک ,
تاریخ : جمعه 15 اسفند 1392 بازدید : 507 نویسنده : سجاد علوی 

ASUS X451CA به عنوان یک لپ تاپ از دسته کاربری روزانه (Everyday Computer) با سایز 14 اینچ می باشد. وزن کلی این لپ تاپ بدون شارژر و متعلقات جانبی 2.1 کیلوگرم است و ابعاد طول و عرض نیز 348 در 241 میلیمتر بوده و ضخامت نیز در نواحی مختلف بین 30.62 الی 37.61 متغیر می باشد. این لپ تاپ در سال 2013 برای قشر کم در آمد طراحی و تولید شده است و پردازنده بالاترین مدل از Intel® Core™ i3 3217U تجاوز نمی کند، تکنولوژی هایی که ایسوس برای این لپ تاپ در نظر گرفته است شامل Instant On، Splendid و SonicMaster است .

  • پردازنده : Intel® ULV Pentium® 2117U دو هسته ای با سرعت 1.8 گیگاهرتز و 2 مگابایت کش (منبع)
  • سیستم عامل : Free DOS (بدون ویندوز اصلی)
  • حافظه اصلی : 2GB DDR3 1600MHz
  • نمایشگر : 14.0 اینچ با نسبت 16:9 رزولوشن HD 1366x768 و روکش پانل از نوع براق
  • پردازنده گرافیکی : 4000 Integrated Intel® HD Graphics (منبع)
  • حافظه جانبی : 320GB با سرعت 5400 دور در دقیقه
  • درایو اپتیکال : Super-Multi DVD
  • کارت خوان : 2 در 1 (SD/ MMC)
  • ارتباطی : Integrated 802.11 b/g/n / Bluetooth™ V4.0 / 10.100 LAN
  • باتری : 4Cells 2600 mAh 37 Whrs

طراحی و ساخت دستگاه

X451CA همانند اکثر مدلهای بازار بدنه ای پلاستیکی دارد و جنس مواد به کار رفته در ساخت بدنه پشتی باعث ارتجاعی شدن قاب می شود. همچنین بخاطر نوع طراحی برآمدگی های قاب پشت کمتر خط و خش را به خود می بیند. هماهنگ بودن رنگ قاب پشت با سطح رویی لپ تاپ نیز باعث زیباتر شدن آن می شود و همچنین عدم براق بودن قاب پشتی می تواند کمک خوبی در عدم جذب لکه و اثر انگشت باشد اما به خاطر نوع طرح آن تمیز کردن آن کمی مشکل می باشد. قاب پشتی در دو رنگ مشکی و سفید عرضه شده است که به همراه آن لوگوی نقره ای رنگ ASUS در زیبایی تاثیر گذاشته و جلوه خوبی به دستگاه می دهد.

جهت خواندن ادامه مقاله , به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,
:: برچسب‌ها: لپ تاپ ,
تاریخ : پنج شنبه 15 اسفند 1392 بازدید : 573 نویسنده :  

دوستان برای شما بازی دوز که توسط سی پلاس پلاس کد نویسی شده را در وب سایت قرار دادم , امیدوارم لذت ببرید .

 

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود پروژه , ,
:: برچسب‌ها: بازی در سی پلاس پلاس ,
تاریخ : سه شنبه 6 اسفند 1392 بازدید : 901 نویسنده :  

DP Animation Maker یک نرم افزار بسیار مفید و کاربردی برای ساخت ساده تصاویر انیمیشنی است شما با کمک این برنامه و تنها با چند کلیک می   توانید زیباترین انیمیشن ها را بدون هیچگونه دانش قبلی بسازید. این برنامه شما را قادر می سازد تا تصاویر متحرک , بک گراندهای بسیار حرفه ای متحرک   , انیمشن های GIF برای وب سایت ها و… بسازید. این برنامه دارای افکت های بسیار زیبایی می باشد و شما با کلیک موس می توانید تصاویر مختلف را به برنامه اضافه کنید. این برنامه قابلیت خروجی بصورت GIF, AVI, EXE را دارا می باشد .

حجم این نرم افزار فوق العاده : 8 MB



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: گرافیک ,
تاریخ : سه شنبه 6 اسفند 1392 بازدید : 516 نویسنده : محمد زارعی 

نمونه هایی از لوگوی های طراحی شده توسط نرم افزار Logo Design Studio که در دانلود آن در مطلب گذشته قرار داده شده است .

برای مشاهده نمونه ها به ادامه مطلب مراجعه فرمایید



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: گرافیک , لوگو ,
تاریخ : سه شنبه 6 اسفند 1392 بازدید : 576 نویسنده : محمد زارعی 


Logo Design Studio با ابزارها و آبجکت های آماده و ویژه طراحی لوگو، امکانات بسیاری را برای خلق هرگونه لوگو در اختیار شما می گذارد. این نرم افزار برای کسانی ساخته شده که علاقه چندانی به صرف وقت برای طراحی لوگو ندارند و در عین حال می خواهند یک لوگو و نماد حرفه ای طراحی نمایند. این نرم افزار دارای آرشیو بزرگی از نمونه های متنوع از پیش طراحی شده است که به سادگی می توانید از آن ها استفاده کنید و در آنها تغییرات دلخواه خود را ایجاد کنید. همچنین می توانید بنرهای تبلیغاتی، کارت تبریک و دیگر تصاویر گرافیکی این چنینی را طراحی نمایید.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Logo Design Studio Pro:

- ابزار های طراحی همانند نرم افزار های گرافیکی برای ایجاد طرح های اختصاصی
- بیش از 200 قالب و نمونه ی پیش ساخته برای سرعت بخشیدن به کار
- جلوه های ویژه Shadows, Blurs, Frames و Embossing بر روی عناصر طرح
- پشتیبانی از فرمت های JPEG, EMF, WMF, PNG, TIFF, GIF, BMP, PDF
- پشتیبانی از resolution 300 dpi برای پروژه های بزرگ

حجم فایل: 510 مگابایت 

دانلود بخش اول | دوم

رمزفايل:www.persiangfx.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: گرافیک ,
تاریخ : سه شنبه 6 اسفند 1392 بازدید : 263 نویسنده : محمد زارعی 

نرم افزار طراحی اتوران با گرافیک فوق العاده 

حجم دانلود برنامه : 62.5 مگابایت

پسورد:www.downloadha.com



:: موضوعات مرتبط: , ,
تاریخ : یک شنبه 4 اسفند 1392 بازدید : 2642 نویسنده :  

مفهوم تابع در پاسکال، مشابه تعریف ریاضی تابع است. یعنی یک یا چند ورودی می گیرد و تنها یک خروجی دارد. روالها نیز همانند توابع عمل می کنند ولی خروجی ندارند. استفاده از توابع و روالها، کد نویسی را راحت تر کرده و خوانایی برنامه را نیز بالا می برد. همچنین امکان رفع اشکال سریع برنامه، استفاده بهینه از حافظه، و قابلیت استفاده مجدد، از سایر مزایای استفاده از توابع و روالها است.

ساختار تابع:
شکل کلی تعریف توابع در برنامه اصلی به صورت زیر میباشد:

function name (parameters) : OutputType


function »» کلمه ذخیره شده معرف تابع برای کامپایلر
name »» نام تابع می باشد، که در برنامه تابع را باید با این نام صدا زد.
parameters »» پارامتر های ورودی 
OutputType »» نوع خروجی تابع

به مثالهای زیر توجه کنید؛

مثال1:

تابعی که ورودی آن یک عدد است و خروجی آن، فاکتوریل عدد دریافتی می باشد.

function fact (num : integer) : longint;
var 
i , f : integer;
Begin 
f := 1;
for i := 1 to num Do
f := f * i;
fact := f;
End;

این مثال نحوه ی تعریف یک تابع را نشان می دهد. حال که تابع fact را تعریف کردیم، برای اینکه خروجی آن را در صفحه نمایش چاپ کنیم، دستور زیر را صادر می کنیم؛

writeln ( fact (10) );

 

مثال2:

Program Exam2;

Var

ID: integer;

Function createID(i: integer): integer;

Begin

    createID:= (i*3+17) mod 1000;

End;

Begin

ID:= createID(12);

Writeln(ID);

Readln;

End.

معرفی چند تابع:

: abs
قدر مطلق عدد ورودی را محاسبه کرده و برمی گرداند. همانطور که در زیر می بینید، این تابع هم برای اعداد صحیح و هم برای اعداد حقیقی تعریف شده است.

 

function abs(x:integer) : integer;

function abs(x:real) : real;

 لطفا برای مشاهده بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید .



:: موضوعات مرتبط: مبانی کامپیوتر و برنامه سازی , ,
تاریخ : شنبه 3 اسفند 1392 بازدید : 521 نویسنده : محمد زارعی 

کمتر کسی پیدا می شود که در دنیای بسیار گسترده و مجازی اینترنت گشت و گذار داشته باشند اما یاهو مسنجر را نشناسند . هرکس برای اولین بار عضوی از یاهو شود و از این پیام رسان استفاده نماید مطمئنا یکی از طرفداران پروپا قرص آن خواهد شد. از امکانات این مسنجر باید اشاره داشت به این که محیط جذاب برای کاربران یکی از دلایلی است که این پیام رسان این قدر محبوب است. اتاق های چت این مسنجر که دیگر جای صحبتی را باقی نمی گذارد چون کشورهای مختلف برای خود اتاقی جدا دارند.شکلک های بسیار زیبا می توانند جواب مناسبی برای طرف مقابل باشند. کاربران می توانند در این پیام رسان اقدام به ارتباطی دو طرفه از چند طریق داشته باشند. ارتباط از طریق تلفن، تایپ متن که رایج ترین نوع ارتباط است. ارسال فایل، به اشتراک گذاری تصاویر، اشتراک گذاری ویدئو ها، آواتار های زیبا، به اشتراک گذاری وب کم و همچنین تماشای وب کم دیگران، دسترسی سریع تر به پست الکترونیکی و … از مهم ترین قابلیت های این مسنجر بسیار محبوب و معروف به شمار می رود.

مشخصات

ياهومسنجر ورژن 11.5.0.228

حجم دانلود:18.47MB

 

لينك دانلــــــــود

 



:: موضوعات مرتبط: دانلود ها , معرفی و دانلود نرم افزار , ,
:: برچسب‌ها: دانلود نرم افزار , دانلودنرم افزاراينترنت , دانلود ياهو مسنجر , Yahoo Messenger ,
تاریخ : پنج شنبه 1 اسفند 1392 بازدید : 395 نویسنده :  

اولترابوک سری 9 سامسونگ، از یک نمایشگر 13.3 اینچی با رزولوشن 1080p (تمام اچ دی برابر با 1920 در 1080 پیکسل) و میزان روشنایی برخوردار است که یک چیز نادر در بین اولترابوک های امروزی به حساب می آید. پردازنده 2 گیگاهرتزی Core i7 با گرافیک HD 4000 در کنار 4 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه اس اس دی، بلندگوهای 3 واتی، وب کم 1.3 مگاپیکسلی، وای-فای 802.11n و باتری مناسب برای 5.8 ساعت کار (بر مبنای بنچمارک Mobile Mark 2012) از دیگر مشخصات این اولترابوک فوق زیبا هستند. 

ابعاد دستگاه عبارت از 31.4 در 21.85 در 1.29 سانتی متر و وزن آن هم 1.16 کیلوگرم است. بدنه از آلومینیوم یکپارچه ساخته شده و کناره های آن پالیش خورده و سایر سطوح بدنه هم برس خورده اند تا در مقابل اثر انگشت، مقاوم شوند. 



:: موضوعات مرتبط: سخت افزار , ,